SEO ETicaret Siteniz İçin Neden Önemlidir?
SEO ETicaret siteniz için neden önemlidir? SEO , opencart e-ticaret siteleri için çok önemli bir gerekliliktir. Ürünlerinizin rakiplerinizden daha üst sıralarda yer alması ve potansiyel müşterilerin ihtiyaç duydukları ürünleri SERP’lerde bulabilmeleri ve sizin sitenizi seçebilmeleri için doğru bir şekilde göstermeleri gerekir.
Doğru yapıldığında, opencart seo optimizasyonu stratejileri üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur ve sayfalarınız bir kullanıcının arama amacına en iyi çözümleri sunar. Opencart E-ticaret sitelerini optimize etmek, sitenize sürekli ve ücretsiz bir yüksek dönüşüm sağlayan organik trafik kaynağı sağlayacaktır.
Bu durum, reklam harcamalarını daha aza indirgeyeceği için, herhangi bir e-ticaret mağazası için bir artı anlamına gelir.
sonuçlar perakendeci trafiğinin% 38’inin organik aramadan geldiğini gösteriyor.
SEO, organik arama trafiğinizi artırmaya yardımcı olacak ve e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olacaktır. Hem evde hem de hareket halindeyken ürün satın almak için google’yi kullanarak araştırma yapan pek çok kullanıcı, iyi optimize edilmiş bir web sitesine ve ürün sayfalarına ihtiyaç duyar.
E-Ticaret Web Siteleri için Anahtar Kelime Araştırması
Etkili bir e-ticaret SEO optimizasyonu stratejisinin özü, anahtar kelime araştırmasıyla başlar. Doğru anahtar kelimeleri hedeflediğinizden emin olmak, SEO çalışmalarınız için çok önemlidir. Yanlış hedef anahtar kelimeye odaklanmak, çalışmalarınızı olumsuz etkileyebilir ve işletmenize düşük trafik gelmesine neden olur.
Anahtar Kelime Araştırmasının İlk Adımları
Bir e-ticaret SEO araştırmasının ilk kısmı, kategori ve ürün sayfalarınızı listelemeyi ve ardından hedeflenecek anahtar kelimeleri sayfa bazında tanımlamayı ve eşlemeyi içerir.
Ürün Odaklı Anahtar Kelimeler
Opencart E-ticaret siteniz için anahtar kelime araştırması stratejiniz ana sayfanızı, ürün kategorilerinizi ve blog içeriğinizi dikkate alarak ürün odaklı anahtar kelimelere öncelik vermelidir.
Bu, aynı zamanda markanızla son derece alakalı, orta ile yüksek arama hacmine dayalı anahtar kelimeleri hedeflemenizi sağlamak anlamına gelir ve sitenizin sıralanması kolaylaşır.
Anahtar Kelime Seçimi
Bilgiye dayalı anahtar kelimeler yerine işlevsel anahtar kelimeleri seçmeye odaklanmalısınız. Neden? Çünkü ana önceliğiniz, insanları satın almaya yönlendiren anahtar kelimeler için sıralama yapmaktır ve işlevsel anahtar kelimeler genellikle yüksek dönüşüm oranları sağlar.
E-Ticaret SEO optimizasyonu için Anahtar Kelime Bulma Araçları
Anahtar kelime bulma araçlarını kullanmak, e-ticaret sitelerini optimize etme söz konusu olduğunda anahtar kelime fikirleri bulma sürecini önemli ölçüde kolaylaşmasına yardımcı olabilir.
Google Arama Trendleri
Google arama trendleri milyarlarca anahtar kelime ile bir küresel anahtar kelime veritabanına erişim sağlar ve özellikle çok kullanılan uzun anahtar kelimeleri bulmak için çok faydalı bir araçtır.
Uzun Anahtar Kelimeler Kullanarak Otorite Oluşturun
Uzun anahtar kelimeler kullanarak otorite oluşturabilir ve yüksek arama hacmine sahip değerli bir anahtar kelime için sıralamalarda çıkmaya başlayabilirsiniz, ancak bunun için SERP’lere hakim olan e-ticaret devleri nedeniyle rekabet zor olacaktır.
Arama trendlerinde Anahtar Kelime bulun
Arama trendlerinde Anahtar Kelime bulmak için, temel anahtar kelimenizle ilgili anahtar kelimeleri yazıp aratmanız yeterlidir. Çıkan sonuçlarda en fazla yapılan arama kelimesini kolayca bulabilirsiniz.
Amazon Ve Benzer Pazaryerlerini Kullanmak
Amazon’u kullanmak, uzun anahtar kelime fikirleri üretmenin mükemmel bir yolu olabilir. Amazon arama bölümüne sitenizle ilgili bir anahtar kelime girin, Amazon bu anahtar kelimeyi çevreleyen bir öneri listesi sağlayacaktır.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı
Google Anahtar Kelime Planlayıcı, seçilen bir anahtar kelimenin ticari amacına ve arama hacmine bakmak için kullanılabilir.
E-ticaret siteleri için, orta ve yüksek rekabete sahip anahtar kelimeleri hedeflemek istersiniz. Bunu Google Planner’da, söz konusu anahtar kelime için tekliflerin Google Ads’de ne kadar rekabetçi olduğunu gösteren anahtar kelime rekabet derecelendirmesini kontrol ederek görebilirsiniz.
Bir anahtar kelimenin ticari amacını belirlemek için, reklamverenlerin ücretli reklamlar için tek bir tıklama için ne kadar harcadığını gösteren Sayfanın Üstü Teklifine de bakmalısınız. Teklif ne kadar yüksekse, ticari hedef o kadar yüksek olur.
Doğru Anahtar Kelimeleri Sayfalarınıza Nasıl Eşleştirebilirsiniz?
Opencart e-ticaret sitenize en iyi SEO uygulamanın bir sonraki adımı, rakiplerinizi geride bırakmanıza yardımcı olacak araştırmanızdan hangi anahtar kelimeleri kullanacağınızı belirlemenizdir.
Sıralaması neredeyse imkansız olan son derece rekabetçi anahtar kelimelerden kaçınmak istersiniz. Yeni e-ticaret mağazaları için SEO söz konusu olduğunda, bu çok önemlidir. Bunun yerine, markanızın SERP’lerde fark edilmesini sağlamak için belirli ürün ve kategori sayfalarında daha az rekabetçi anahtar kelimeler için sıralamaya öncelik verin.
Nereden Başlanır
Daha önce sıraladıklarınıza bakarak optimize etmek istediğiniz birincil anahtar kelimeyi aramaya başlayın, bu da çeşitli organik anahtar bulma araçları ile yapılabilir. Anahtar kelimeleri seçerken göz önünde bulundurmanız gereken trafik, arama hacmi ve trafik yüzdelerinin yanı sıra hangi URL’lerin sıralandığıdır.
Anahtar kelimeleri sayfa sayfa belirlemek önerilir. Bunu yapmanıza yardımcı olması için Google Analytics verilerini kullanarak sitenizdeki en önemli sayfalardan başlamanız önerilir.
E-Ticaret Siteleri için Uzun Anahtar Kelimeler
Uzun anahtar kelimelerden daha önce birkaç kez bahsetmiştik, ancak neden bu kadar önemli?
Uzun anahtar kelime araştırması yapmak, ana anahtar kelimeleri aramak kadar önemlidir. Düşük arama hacimleri nedeniyle daha az rekabetçi olsalar da, genellikle daha yüksek dönüşümlere sahiptirler ve sitenize yönelik hedeflenen trafiği artırma olasılıkları daha yüksektir.
Aşağıda, ikisi arasındaki farkı açıklamak için her iki anahtar kelime türünün bir örneği veriyoruz:
Ana anahtar kelime : E Ticaret Paketleri
Uzun anahtar kelime : Opencart E Ticaret Paketi Satın Alın
Uzun anahtar kelime araştırması, e-ticaret siteniz için arama motorlarında ek olarak listelenme fırsatı da sağlar. Araştırma aşamasında bulunan ve mevcut ürün veya kategori sayfalarına kolayca girmeyen değerli uzun anahtar kelimeler için, bunları içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanabilirsiniz.
E-Ticaret Web Siteleri için Site Tasarımı
Yapısını basitleştirerek site tasarımınızı optimize etmek, hem kullanılabilirlik hem de taranabilirlik için başarılı bir SEO optimizasyonunun temel bir parçasıdır. Bu uygulama e-ticaret siteleri için sitenizde gezinmeyi kullanıcı dostu ve arama motoru dostu yapmak anlamına gelir.
Sitenizi ziyaretçilerin ana sayfadan herhangi bir ürüne ulaşmak için yalnızca bir kaç tıklama ile ulaşmasına olanak verecek şekilde düzenleyin.
Bunu yaparak, kullanıcı deneyimini iyileştirecek ve web sitenizde sinir bozucu gezinmeden kanaklanan hemen çıkma oranlarını azaltmaya yardımcı olacaktır.
SEO açısından bakıldığında, arama motorlarının sitenizi taramasını kolaylaştıracaksınız. Bir ürün sayfası, genellikle e-ticaret siteleri için en iyi ana sayfanızdan gelmesidir ve e-ticaret sayfalarınızın arama sonuçlarında öne çıkmasına yardımcı olmanın yollarından biridir.
SEO ETicaret siteniz için neden önemlidir? konusu ve seo optimizasyonu için bize ulaşınız.