13 Mart 2025

|

by: proadmin

|

Katagoriler: Genel, Opencart Sık Sorulan Sorular

Paytr Ok Yanıtı alınamadı tekrar deneniyor

Paytr Ok Yanıtı alınamadı tekrar deneniyor sorunu. Bu hata, PayTR’nin başarılı bir ödeme işlemi sonrasında sitenizden “OK” yanıtı alamadığı durumlarda ortaya çıkar. Sipariş eksik siparişlere düşebilir ve ödeme tamamlanmış olsa da sistemde işlenmeyebilir. Öncelikle PayTR paneline giriş yaparak siparişin kaç kez “OK” yanıtı almaya çalıştığını kontrol edin.

Paytr Ok Yanıtı alınamadı tekrar deneniyor

Veya sipariş panelinizdede görebilirsiniz.

Burada aynı kişi yüzlerce kez denemiş gibi görünüyor ama bu paytr nin 720 kez denemesinden kaynaklanıyor. Eğer bu sayı 200’ün üzerindeyse, sunucunuzun e-posta gönderim limiti dolmuş olabilir. Sunucu yöneticinizle iletişime geçerek limiti sıfırlatın.

Paytr Ok Yanıtı alınamadı tekrar deneniyor sorunu nedenleri ve çözümleri.

1- E Posta Ayarlarınızın Hatalı Yapılandırılmış Olması
2- Müşterinin E Postasını Hatalı Yazmış Olması
3- Ödeme Sayfasının Yavaş Çalışması
4- Tarayıcı Otomatik Form Doldurmada E Postayı Hatalı Doldurması
5- E Posta Limitinizin Dolmuş Olması Veya E Posta Bloke

1. E Posta Ayarlarınızın Hatalı Yapılandırılmış Olması

Eğer SMTP ayarlarında bir hata varsa, ödeme sonrası bu sipariş eksik siparişlere düştüğü için paytr ok yanıtı alınamadı tekrar deniyor durumu oluşur.

Çözüm:
.OpenCart > Sistem > Ayarlar > Mağaza Ayarları > E-Posta bölümünden SMTP ayarlarını kontrol edin.
.SMTP kullanıcı adı, şifre ve port ayarlarının doğru yapılandırıldığından emin olun.
Gerekli düzeltmeleri yaptıktan sonra siparişler/eksik siparişler bölümünden ok yanıtı alınamayan siparişi düzenleyin ve durmunu uygun olan bir durumla değiştirin. Böylece sipariş normal siparişlerin listesine geri gelecektir ve paytr başarılı olarak durumu değiştirecektir.

2.Müşterinin E Postasını Hatalı Yazmış Olması

Bu çok sıkça rastlanan bir durumdur. Müşteri ödeme sayfasında mail adresini hatalı yazabiliyor. Örneğin, ornek@hotmeil.com bu şekilde bir hata yapıldığında mail alanı dolu olduğu için paytr ödeme ekranı ödemeyi başarılı olarak tamamlar. Ancak bu siparişe ok yanıtı dönmez, çünkü böyle bir mail adresi olmayacağı için sistem teyit edemeyecektir.

Çözüm:
Müşteri ok yanıtı dönemeyen siparişi düzenleyin ve hatalı yazılmış olan e posta adresini düzenleyin sorun düzelecektir.

3.Ödeme Sayfasının Yavaş Çalışması

Bu durumda sıça yaşanan başka bir sorundur. Müşteri ödeme sayfasına geldiğinde paytr ödeme ekranı ödemeyi başarılı bir şekilde tamamlar ancak sizin ödeme sayfanız yavaş ise ödemeyi tamala butonu geç tetiklenecektir. Burada müşteri paytr ekranında ödeme başarılı ekranını gördükten sonra sayfadan hemen çıkabiliyor ve bu durumda siparişi sistem tamamlayamayacaktır.

Çözüm:
Bu sipariş eksik siparişlere düşecektir. Bu durumda siparişi düzenleyip durumunu uygun bir durumla değiştirin. Sipariş tamalanmış olacağı için paytr başarılı olarak değiştirecektir.
Burada tavsiyemiz ödeme sayfanızı yazılımcınıza optimize ettiriniz. Ayrıca hızlı bir sunucu kullandığınızdan emin olunuz.

4.Tarayıcı Otomatik Form Doldurmada E Postayı Hatalı Doldurması

Foromları otomatik dolduran tarayıcılar ödeme sayfasınıda otomatik olarak dolduracaktır ancak ödeme sayfasındaki formlar farklı olabilir buda e postanın hatalı yazılmasına neden olur. Özellikle mobilden yapılan ödeme işlemlerinde hatalı yazılan e posta yukarıda kaldığı için müşteri bunu görmeyebilir.

Çözüm:
Bu durumda 2. maddedeki müşterinin e postasını yanlış yazmış olması durumundakileri uygulayın. Burada tavsiyemiz teksayfada ödeme değil hepsiburada ödeme sayfası modülü kullanın. Bu şekilde bu sorunu en aza indirebilirsiniz.

5.E Posta Limitinizin Dolmuş Olması Veya Bloke

Bu durumda çok sıkça rastladığımız bir durumdur. Özellikle google recaptcha kullanmayan sitelerde sıkça rastlanır. Çünkü spam botlar sürekli üyelik alarak veya spam yorum yaparak veya ürün iade formunu doldurarak e posta limitinizi doldurur. Ayrıca bu durum bir süre sonra e posta adresinizin kara listeye girmesine neden olur. Eğer bu sorunlar sitenizde varsa hem paytr ok yanıtı alınamadı durumunu çok yoğun bir şekilde yaşarsınız hemde siparişleriniz sürekli olarak eksik siparişlere düşer.

Çözüm:
.Google reCaptcha Kullanın
.Eğer yüksek limitlerde sipariş alıyorsanız kendi sunucunuza geçin

Genel Olarak Yapmanız Gerekenler

1. Yüksek hızda sunucu kullanın
2. Mümkünse kendi sunucunuzu kullanın (Vds,vps,dedicated)
3. Teksayfada ödeme modülü çok iyi ama hepsiburada tarzı 3 aşamalı ödeme modülü tercih edin
4. Spam için gerekli Google reCaptcha, Cloudflare ve benzeri önlemleri alın
5. Sitenizin hız optimizasyonunu mutlaka yapın

Eğer buradaki çözümlere rağmen ok yanıtı alınamadı sorunu devam ediyorsa paytr destek merkezinden yardım isteyin.