Opencart Mail Ayarları Nasıl Yapılır
Opencart Mail Ayarları Nasıl Yapılır?. Mail ayarları opencart kurulumunda varsayılan olarak ayarlıdır. Opencart hazır eticaret paketi yada varsayılan opencart kurulumu sonrası bu ayarları yapılandırmanız gerekir.
Mail yapılandırması sipariş mailleri, yeni üye kaydı, ürün değerlendirmeleri, satış ortaklığı talebi vb maillerin belirlediğiniz mail adresinize düşmesi için gereklidir.
Yönetim paneli ->> Sistem ->> Mağazalar’a tıklayın ardından sağ tarafta açılan bölümden sağ üstteki mavi butona tıklayın. Mağaza ayarlarınızın bulunduğu bölüm açılacaktır. Üst sekmelerden e-posta sekmesine tıklayın.
Opencart Php Mail Ayarı Nasıl Yapılır?
1-E-Posta Motoru: PHP Seçin
2-Posta Parametreleri: Bu alana Mail adresinizi yazın. Örnek (bilgi@pro-tasarim.net)
3-SMTP Host Adı: Boş Bırakın
4-SMTP Kullanıcı Adı: Boş Bırakın
5-SMTP Parola: Boş Bırakın
6-SMTP Port: Boş Bırakın
7-SMTP Zaman Aşımı: 5 saniye olarak ayarlayın.
Tüm ayarları yapılandırdıktan sonra alt kısımda hangi maillerin gelmesini istediğinizi belirleyebileceğiniz seçenek alanı bulunur. Varsayılan olarak yeni sipariş işaretleridir. Ancak siz yeni müşteri, yeni ortak ve ürün değerlendirmesi yapıldığında’da mail almak istiyorsanız mail almak istediğiniz seçeneğin kutucuğunu işaretlemeniz yeterlidir.
Mail seçeneklerini belirledikten sonra alt kısımda belirlediğiniz seçeneklere gelen maillerin bir kopyasını iletmek istediğiniz başka mail adresleriniz varsa onlarıda belirleyebilirsiniz.
Örneğin seçenekler bilgi@protasarim.net.tr adresime geliyor ama info@pro-tasarim.net ve destek@pro-tasarim.com adresimize’de düşmesini istiyoruz. Bu durumda kutucuğa kopya mailin gideceği adresleri şu şekilde yazın. bilgi@protasarim.net.tr,info@pro-tasarim.net,destek@pro-tasarim.com
Bu şekilde mail adreslerinin aralarına virgül koyarak ekleyebilirsiniz.
Tüm yapılandırmayı tamamladıktan sonra sağ üst kısımdaki mavi kayıt butonuna tıklayın işlem bu kadar. Bazı sunucular php mailleri desteklemez bu durumda aşağıdaki smpt ayarlarını yapılandırın.
Opencart Smpt Mail Ayarı Nasıl Yapılır?
Opencart Smtp mail ayarları için yönetim paneli ->> Sistem ->> Mağazalar’a tıklayın ardından sağ tarafta açılan bölümden sağ üstteki mavi butona tıklayın. Mağaza ayarlarınızın bulunduğu bölüm açılacaktır. Üst sekmelerden e-posta sekmesine tıklayın.
Opencart Smtp Mail Ayarı Nasıl Yapılır?
1-E-Posta Motoru: SMTP Seçin
2-Posta Parametreleri: Bu alanı boş bırakın.
3-SMTP Host Adı: mail.sitead.com şeklinde site adınız ile sunucu adınızı yazın. Örnek (mail.pro-tasarim.net)
4-SMTP Kullanıcı Adı: Mail adresinizi yazın. Örnek (bilgi@pro-tasarim.net)
5-SMTP Parola: Mail parolanızı yazın
6-SMTP Port: 587 yazın
7-SMTP Zaman Aşımı: 5 saniye olarak ayarlayın.
Tüm ayarları yapılandırdıktan sonra alt kısımda hangi maillerin gelmesini istediğinizi belirleyebileceğiniz seçenek alanı bulunur. Varsayılan olarak yeni sipariş işaretleridir. Ancak siz yeni müşteri, yeni ortak ve ürün değerlendirmesi yapıldığında’da mail almak istiyorsanız mail almak istediğiniz seçeneğin kutucuğunu işaretlemeniz yeterlidir.
Mail seçeneklerini belirledikten sonra alt kısımda belirlediğiniz seçeneklere gelen maillerin bir kopyasını iletmek istediğiniz başka mail adresleriniz varsa onlarıda belirleyebilirsiniz.
Örneğin seçenekler bilgi@protasarim.net.tr adresime geliyor ama info@pro-tasarim.net ve destek@pro-tasarim.com adresimize’de düşmesini istiyoruz. Bu durumda kutucuğa kopya mailin gideceği adresleri şu şekilde yazın. bilgi@protasarim.net.tr,info@pro-tasarim.net,destek@pro-tasarim.com
Bu şekilde mail adreslerinin aralarına virgül koyarak ekleyebilirsiniz.
Tüm yapılandırmayı tamamladıktan sonra sağ üst kısımdaki mavi kayıt butonuna tıklayın işlem bu kadar. Bu işlem sonrası maillerde sorun varsa bizimle iletişime geçiniz.