Instagramda Başarılı Eticaret İçin 8 İpucu
Instagramda Başarılı Eticaret İçin 8 İpucu
1. İçeriğinize dikkat edin.
Instagram’a belli bir sıklıkla göndermeniz gerektiğine dair bir kural yoktur. Ancak, iyi kalite ve tutarlılık çok önemlidir. Yüksek standartları ve istikrarı sağlamak için, süreci bir planlama uygulamasıyla otomatikleştirmeyi düşünün.
2. Fotoğraflarınıza iyi inceleyin.
Feed’inizdeki çok fazla ürün fotoğrafı çok satış gibi görünebilir. Birbiri ardına gönderilen çok sayıda benzer fotoğraf da iyi bir izlenim bırakmayabilir. Bu nedenle yaratıcı olmaya çalışın.
Örneğin, ürünlerinizin etrafındaki yaşam tarzını ve kültürü gösterebilirsiniz. Ayrıca, örneğin ürünlerinizin perde arkası fotoğraflarını yayınlayarak veya canlı etkinliklerden özel görüntüleri / fotoğrafları paylaşarak hedef kitlenizle bağ kurabilirsiniz.
3. Hashtag’lerinize dikkat edin.
Ürünlerinizle ilgili hashtag’leri arama optimizasyonu tekniği olarak kullanın. Bununla birlikte, her gönderi en fazla 30 hashtag içerebilse de, fazla hashtag iyi sonuç demek değildir. Altı veya daha fazla hashtag içeren gönderiler için başarı düşüktür, bu nedenle beş veya daha az etiket kullanmak en iyi yoldur.
Üç tür hashtag vardır: coğrafi etiketler (bir şehir veya yerel ayar dahil), markalı etiketler (ürününüze, adınıza veya sloganınıza özel) ve özel etiketler (daha az aramayla süper odaklanmış). Gönderinizin ilk yorumuna coğrafi etiketler ve özel etiketler ekleyebilirsiniz.
4. Şirketinizin adını optimize edin.
Instagram’da “ayakkabı” aramayı denerseniz, ayakkabı ile ilgili sonuçları ve hesapları görürsünüz. Bu nedenle, instagram hesabı açarken eğer işinize uygunsa satmayı düşündüğünüz konu ile alakalı bir hesap oluşturmanız daha başarılı olacaktır. İsimler Instagram aramalarında önemli olduğundan olduğundan, şirketinizin adını optimize etmeli ve adınıza ve biyografinize anahtar kelimeler eklemelisiniz.
5. Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşın.
Bir çok işletme müşterilerden ürün incelemelerini isteyerek veya ürünleri kullanan gerçek alıcıları içeren fotoğrafları / videoları (markalı hashtaglerle) paylaşarak platformda kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşır. Daha sonra işletmeler bu tür yayınları profillerinde yeniden paylaşabilir ve müşterilerinden bahsedebilir.
Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin paylaşılması, bir topluluk oluşturmaya, erişimi genişletmeye, marka için güven oluşturmaya ve müşteri sadakatini artırmaya yardımcı olur. Ek olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikleri yayınlamak, ulaşılabilir, gerçekçi ve marka imajını geliştirmeye yardımcı olur.
6. Verimli olun.
Günün belli saatlerinde tutarlı içerik yayınlamak Instagram kullanıcıları için dikkat çeken bir konudur. Bununla birlikte, uygulama içindeki tüm Instagram yayınlarını yönetmek zor olabilir, özellikle kitleniz çalışma saatleriniz dışında aktifse. Ayrıca, düzenli olarak Instagram hesabınıza giriş yapmak çok zamanınızı alabilir.
Verimliliği artırmak için, içeriği önceden önceden yüklemek ve planlamak için sosyal medya yönetim aracı kullanmayı düşünün. Takipçilerinizle etkileşim kurmak ve yorumlara yanıt vermek için yeni bildirimlerin açılmasını beklemeyin. Bunun yerine, bir sistem oluşturun ve hedef kitlenize yanıt vermek için belirli bir zaman ayırın.
7. Instagram e-ticaret başarınızı ölçün.
Instagram gönderilerinizin ve Hikayelerinizin nasıl performans gösterdiğini kontrol edin. Instagram Analytics’e erişim size gösterimler, gönderi başına erişim, satın almalar, demografiniz hakkında bilgiler veya hedef kitlenizin en çok sevdiği içerik türü hakkında veri sağlar.
Bu, hedef kitleniz arasında hangi tür gönderi ve ürünlerin popüler olduğuna, nelerin daha sık tanıtılmaya değer olduğuna ve ne tür bir envanterin stoklanmaya değer olduğuna dair bir gösterge verecektir. Kullanıcıların en aktif olduğu zaman (haftanın hangi günleri / saat) hakkındaki veriler, gönderilerinizi planlamak için en uygun zamanı seçmenize yardımcı olacaktır.
8-Sosyal medya için çok kanallı bir satış stratejisi düşünün.
Müşteri tabanınızla daha iyi bağlantı kurmak için, her platformu kullanıcılarına en iyi şekilde hizmet verecek şekilde optimize etmeyi düşünün. Ardından, tüm platformlarınızı tek ve sorunsuz bir yaklaşımla entegre edin.
Örneğin, Twitter üzerinden çok sayıda müşteri sorusu alırsanız, sorulara yanıt vermek için Twitter stratejinizi optimize edin. Takipçileriniz işletmeniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için Facebook Sayfanızı kullanıyorsa, eğitici ve ilgi çekici içeriğe daha fazla odaklanın. İnsanlar ürünlerinizi Instagram’da satın alma eğilimindeyse, satmak için Instagram işletme profilinizi optimize edin.
Instagram Mağazası
Instagram Mağazaları, e-ticaret satıcılarının ürün kataloglarını Instagram profilleri ile entegre etmelerine olanak tanır. Ürünler doğrudan Instagram kullanıcılarına, Keşfet sekmesinde ve profillerindeki özel Mağaza sekmesinde gönderiler, Hikayeler aracılığıyla tanıtılabilir.
Bir Instagram Mağazası, satın alma sürecindeki anlaşmazlıkları ortadan kaldırır. Alışveriş yapanların kataloglara göz atması, fiyatları kontrol etmesi veya belirli ürünler hakkında daha fazla bilgi edinmesi daha kolaydır.
E-Ticaret sitenizi instagram mağazanıza entegre edin böylece instagram mağazanıza gelen müşteri ayrılmadan alışverişini yapıp ödemeye devam eder.
Instagram mağazanız kadar e-ticaret siteniz önemlidir. E-Ticaret sitenizin mobil görünümüne çok önem verin. Mobil görünümde bir instagram kolaylığı oluşuturun. Çünkü müşterileriniz alışverişi sitenizde sonladıracaktır bu nedenle mobil dizayn çok önemlidir.
Instagramda başarılı eticaret için 8 ipucu konumuzun dışında farklı ipuçları ve taktikler için blog konularımızı inceleyin